fredag den 5. september 2008

Status - livet ulmer under stilheden :)

Korrekt, der har ikke været megen aktivitet her på siden det sidste halve års tid.. og ja, det er da lidt skidt, når man skal bruge det første kvarter på at forsøge at huske brugernavn og adgangskode, før man overhovedet kan komme igang med at skrive!
Allerede dér var jeg ved at give op, og nu forekommer det så helt umuligt at skulle samle op på et halvt års volleyliv.. og det kan vist ikke bare afhjælpes med at nulstille en adgangskode. Min volleyenergi er blevet brugt på andre ting end at skrive om det - uanset hvor meget jeg elsker at skrive og reflektere, så kan det føles sekundært i forhold til de meget jordnære udfordringer klubben har stået overfor.
Men en lille tekst om Skovbakkens elite damer anno 08/09 kan jeg da godt svinge mig op til: Tilbage til rødderne, hvad angår klubnavn - et langt mere poetisk, lokalt og fortællende navn end de forrige års satsninger på diverse Århus konstellationer.
Med hensyn til spillerne i år, så er det også langt hen ad vejen tilbage til rødderne - altså dem fra sidste år :)
Louise Alrø er som bekendt taget til Sverige, men vi har stadig vores andre "gamle" kantspillere, blandt andet Natja, som jo hen over sommeren har spillet med landsholdet og nu er afsted med ungdomslandsholdet. Hun bliver vigtig for vores hold i år. Derudover er Anna Bom-stærk begyndt at træne med, og forhåbentlig får hun trænet skulderen op, så hun igen kan leve op til sit kælenavn. Der er ingen tvivl om at viljen er der, og hun er en erfaren spiller, der kunne give holdet en god stabilitet. Vores energiske og træningsivrige Marie Koustrup har vi indtil januar, hvor hun nok endnu engang rejser til Spanien. Ci og Cecilie er også velkendte gengangere - Ci er flyttet til byen, hvilket gør volleylivet en del lettere for hende. Desværre har to af vores centerspillere, Nina og Susanne begge valgt at stoppe karrieren - alt for tidligt, er jo min åbenlyse mening, men det kan selvfølgelig være de kommer i gang igen..
Vores udlandske spillere, Justina, Ivana og Sondrea er kommet ( /kommer) tilbage efter en sommer i deres respektive hjemlande og det gør sæsonstarten en del lettere for os alle, at de kender rutinerne, byen, os og hinanden. Ud over at det er skønt at se alle pigerne igen, så er det også en fantastisk følelse, når man finder spillet fra sidste år. Og så er det lidt lettere at få kørt de enkelte nye spillere ind, der også er dukket op...
Trænerteamet er det samme som sidste år, dog med en svanger Linda, der helt sikkert gerne vil blive ved - baby eller ej - men mon ikke hun bliver nødt til at holde en lille barselsorlov fra volley på et tidspunkt.
Jeg vil tro konkurrencen om semifinalepladserne bliver hård igen i år, hvilket da ville være positivt og måske tyde på en reelt stærkere elite. Sommeren er tilsyneladende blevet brugt på klub-shopping i Københavnsområdet -og ikke ét ondt ord om det. Men jeg kan nu ikke forstå at alle klubberne er kommet ud af den situation med et stærkere hold - jeg har vist bare ikke lige gennemskuet hvem taberne bliver. Umiddelbart ser holdene stærke ud og jeg tror virkelig vi skal være skarpe hvis vi vil være med helt i toppen.. men på en god dag, medvind og sol... hvem ved?? Glæder mig til at spille kampe igen.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Anne.

Dejligt at høre fra dig igen og få en opdatering på jeres hold. Ja - det nye navn er et udpræget fremskridt.

Glad for at Anna Bak-Hansen er med igen - hende har jeg altid beundret.

Du har en skæg pointe med, at alle københavnerholdene skulle være blevet bedre udi kommentatorernes egen indbildning – som om det skulle gøre holdene bedre, at de samme spillere rykker frem og tilbage mellem holdene.

Men der er måske nogle ting, som er reelle nok:

1. Frederiksberg er blevet betydeligt forstærket.

2. Brøndby har fået den første elitesæson på bagen og er mere scenevante. Og bulgarerne bedre klimatiserede.

Men rigtig nok – Lyngby og Holte befinder sig i mere usikre zoner, hvor alt kan ske afhængig af spiller-tilgang eller manglende samme eller måske endda tab af spillere.

Endelig er der jo den lidt specielle situation, at Gentofte er rykket ned - og har afgivet to af sine profiler, Tine Roe og Ashley til Lyngby.

Det styrker vel alt andet lige elite-københavnerholdene.

VH

Morten Piil

Anonym sagde ...

Hej Anne..

Hvor fedt at se dig skrive lidt igen, og det lyder rigtig godt med holdet.. MEd de samme folk tilbage fra udlandet og så en byttehandel mellem Anne og Louise, er I jo helt fint stillet selv, og det skulle undre mig meget om ikke en masse træninger har samme resultat i Århus som eksempelvis i Holte.. ;0)

Lige i første omgang er den "store taber nok Holte hvis vi taler spiller afgang ift. tilgang. De har jo måtte vinke farvel til en del nøglespillere og de nye er der ikke endnu.
Ellers er det klart at når vi i Lyngby har haft en trup på 16 spillere de sidste to sæsoner, kan vi måske bedre tåle at miste en eller to til en anden klub(frederiksberg). Samtidig er - som morten jo skriver, gentofte rykket ud og har afgivet 2 gode spillere til os. Endvidere er der jo også gensyn med et par her og der efter graviditet, barsel eller skader. Sidst men ikke mindst er der kommet/kommer der flere udlændinge end sidste år. én mere i Brøndby så de er oppe på 3, vi har selv fået 2 i Lyngby og så ender Holte nok på hele 5 udlændinge. På den måde tror jeg at flere hold i København i år vil lege med helt fremme.

Jeg glæder mig meget til sæsonen og som du beskriver tilstanden i Skovbakken, så skal I skam nok også være at finde blandt holdende der slås om semifinaler.

The Mini

Anonym sagde ...

Hejsa Anne. Hmm jeg skal nok fortsætte vores blog-ambitioner når jeg engang kommer i tanke om mit kodeord :-)

Dejligt at høre at humøret er højt i Skovbakken. Jeg vil dog også give dig ret i at det er ALT for tidligt at min kære Susanne stopper karrieren. Tror hun egentlig kommer til at savne det meget.

Personligt er jeg flyttet til Bedsted i Thy i sommerferien, og skal spille i 1.division med nogle dygtige unge spillere herude. Det er meget beklageligt for Aalborg at de er rykket ned, men desto sjovere for mig: nu skal jeg spille imod mit gamle hold i år med min nye klub :-)

og så har jeg kun en ting at sige til jer: GØR JYLLAND ÆRE I ELITEN! -for nu er der for alvor "kun et hold i Jylland!!!" (som vi plejer at råbe i Aalborg....)

Hilsen Louise K